Den bedste madplan til en billig slankekur

Så er den her drenge og piger, den perfekte slankekur. Det kan jeg naturligvis kun sige fordi jeg selv har været på den og set effekterne af denne slankekur. Det er slut med vægtvogterne og veje hvert gram af sin mad. Det er bare til at blive demotiveret af og det bremser min motivation for at være på slankekur. Det behøver slet ikke være så svært…

Hvis du spiser de rigtige ting skal du ikke veje det, tænk på din krop som en motor der omsætter alt det du putter i den til energi. Energi og glæde – faktisk. De fleste af de madvarer vi er vandt til at spise er bygget på sukker af en eller anden slags, typisk raffineret sukker. Når sukker kommer går i blodet så sender det signaler rundt til alle dine muskler om at der er mad i blodet og alle dine muskler spiser løs. Når det så er det her usunde sukker, så er det hurtigt forbrændt, men nu er musklerne blevet sultne. De råber på mere mad, og derfor kan man opleve at man har behov for noget sødt eller man helt begynder at ryste af mangel på mad.

Løsningen er at spise noget mad der går langsomt i blodet, således beskeden til musklerne er mere stille og rolig, og nu skal de spise deres sukker over lang tid. Det er også en af grundene til man ofte oplever at være mere sulten efter man har spise pasta, da der er meget sukker i (det er i melet).

Man skal lave sig en kostplan over sit slankemad, og det kan gøres billigt. Rent faktisk kan man som en enkeltperson leve for 200 kroner om ugen og aldrig være sulten eller have behov for søde sager. Disse langsomme sukkerarter kaldes komplekse kulhydrater og de findes blandt andet i rugbrød og havregryn, men der er to andre ingredienser der er endnu bedre. Dem kan du læse mere om på min anden hjemmeside, ved at klikke her. Der er blandt andet en nem kostpan til at holde dig kørende med billig slankemad i en uge.