Alarm mod tyveri

Installatøren kom i går eftermiddags for at se, hvordan han bedst kan få sat vores nye tyverialarm op. Vi har fået taget os sammen til at få et nyt system, som også har indbygget brandalarm. Det er vigtigt for os. Vi har haft en rigtig dårlig erfaring her i virksomheden. Vi havde indbrud, og forsikringsselskabet, som dækkede udgifterne, var overbevist om, at den efterfølgende brand var påsat. Muligvis af gerningsmændene, som røvede vores dokumentskab. De ville vist ikke efterlade spor, så branden var deres løsning. Der er ingen, der gør det bedre med tyverialarmer, sikring og videoovervågning end https://www.alarmogsikring.dk/

Komplet alarmsystem

Nu får vi så et nyt system. Det indeholder både videoovervågning og abonnement til udvidede ydelser fra vagtcentralen. De stiller en vagtmand til rådighed i 12 timer hver dag, 7 dage om ugen. Han kommer kl. 19:00 og går hjem igen kl. 7:00 om morgenen.
Vi har lavet et hyggeligt rum til ham, hvor han kan ligge og følge kameraerne. Han har også en telefon lige ved siden af briksen, hvor han kan lægge sig, så han ikke behøver at rende flere meter over til en telefon. Det kan jo tænkes, at han efterlader sin mobil i bilen eller på receptionsbordet. Hvem ved.

Vi ved, at sandsynligheden for, at her bliver ildebrand igen, er meget lille, men det nye system, vi har fået sat op, har også brandalarm. Man bliver klog af skade, siger man, og udgiften til brandalarmen er så lille i forbindelse med tyverialarmen, at vi syntes, at vi burde sikre os fuldstændigt.

Almindeligt med en tyverialarm

Tyverialarmer er meget almindelige i virksomheder som vores. Men det er ikke så almindeligt, at man også har brandalarm. Men vi havde jo det uheld, at virksomheden brændte. Vores dokumenter, som vi passer godt på, blev brændt, og vi brugte lang tid og meget arbejde på at få dem genetableret. Vi vil ikke risikere, at de bliver stjålet eller brændt igen.

Installatøren sagde, at han har brug for nogle oplysninger, så han kan få sat systemet op korrekt. Det skal nemlig kobles op med et låsesystem, så vores adgangskontrol bliver komplet. Han har derfor brug for oplysninger om eksisterende koder, vi bruger til at låse os selv ind i bygningen med.

Derfor er jeg lige nu i gang med at lave en liste over hver eneste ansattes adgangskoder. Det er meget fortrolige oplysninger, og jeg håber virkelig, at installatøren vil være lidt tålmodig. Jeg er nemlig nødt til at spørge hver enkelt ansatte i bygningen, om de har ændret deres kode inden for de sidste 3 uger. Og har de det, så må jeg bede dem om at få den nye kode. Det er lidt kompliceret at holde styr på, og der kan gå tid, før jeg får svar fra alle. Nogle er syge, andre er på ferie. Andre igen gider ikke svare, så jeg skal rykke dem.

Men når jeg fortæller dem, at det handler om deres egen sikkerhed, så får jeg som regel hurtigt svar. Der går bare for lang tid med det. Jeg ville ønske, at vi kunne vende tilbage til gammeldags tyverialarmer, hvor en sirene bare hyler, når nogle ubudne gæster kom forbi.